5 lutego 2020

Ogłoszenie o naborze na stanowiska wizytatorów do spraw nadzoru pedagogicznego (z wyłączeniem ewaluacji) w Wydziale Przedszkoli, Szkół Podstawowych i Kształcenia Specjalnego Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Ogłoszenie nr:  60611
Data ukazania się ogłoszenia: 5 lutego  2020 r.

Kuratorium Oświaty w Białymstoku
Podlaski Kurator Oświaty  poszukuje kandydatki/kandydata na stanowisko:
wizytator do spraw nadzoru pedagogicznego (z wyłączeniem ewaluacji) w Wydziale Przedszkoli, Szkół Podstawowych i Kształcenia Specjalnego Kuratorium Oświaty w Białymstoku
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 3
Adres urzędu:
Kuratorium Oświaty w Białymstoku
15-950 Białystok
Rynek Kościuszki 9

Warunki pracy:

  • praca w siedzibie urzędu  i w terenie
  • praca przy  komputerze
  • stanowiska pracy usytuowane są na I i II piętrze budynku biurowego, budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych
  • stres związany z pracą z różnymi klientami uczestniczącymi w procesie  kontroli w szkołach lub placówkach
  • praca w terenie w siedzibach nadzorowanych szkół i przedszkoli

Zakres zadań:

  • przeprowadzanie kontroli planowych i doraźnych przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek, w tym kontrolę spełniania przez niepubliczne szkoły warunków określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe
  • wykonywanie zadań z zakresu wspomagania pracy szkół i placówek poprzez przygotowywanie i podawanie do publicznej wiadomości analiz wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego, w tym wniosków z kontroli
  • organizowanie konferencji i narad dla dyrektorów szkół i placówek a także przekazywanie informacji o istotnych zagadnieniach dotyczących systemu oświaty i zmianach w przepisach prawa dotyczącego funkcjonowania szkół i placówek
  • monitorowanie pracy szkół i placówek poprzez zbieranie i analizę informacji o działalności dydaktycznej, wychowawczej  i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej
  • prowadzenie na potrzeby ministra właściwego do spraw oświaty, wojewody, kuratora oświaty, niezbędnej sprawozdawczości w zakresie wykonywanych zadań
  • realizowanie innych zadań i czynności z zakresu nadzoru pedagogicznego określonych w art. 55 ustawy Prawo oświatowe

Wymagania niezbędne

  • wykształcenie: studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: nauczyciel mianowany lub dyplomowany
  • w przypadku nauczycieli: ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania lub co najmniej 2-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym w szkole, placówce lub zakładzie kształcenia nauczycieli lub co najmniej 2-letni staż pracy w urzędzie organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami lub w urzędzie organu prowadzącego szkoły lub placówki na stanowisku  związanym z  organizacją pracy szkół i placówek
  • w przypadku nauczycieli akademickich: co najmniej pięcioletni staż pracy w szkole wyższej i ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania
  • znajomość przepisów z zakresu prawa oświatowego, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej
  • umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • umiejętność pracy w zespole, komunikatywność
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych
  • umiejętność obsługi komputera
  • posiadanie obywatelstwa polskiego
  • korzystanie z pełni praw publicznych
  • nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • życiorys/CV  i list motywacyjny
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających:  przygotowanie pedagogiczne, wymagany staż pracy ukończone formy doskonalenia
  • kopia aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • oświadczenie  o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • oświadczenie  o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • dokumenty należy złożyć do 17 lutego 2020 roku
  • decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:

Kuratorium Oświaty,
Rynek Kościuszki 9
15-950 Białystok

Oferty pracy na wolne stanowiska można przesłać listem z dopiskiem „Oferta pracy
w służbie cywilnej – wizytator” lub złożyć osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta pracy w służbie cywilnej – wizytator” w sekretariacie – I piętro pokój nr 204, w określonym w ogłoszeniu terminie.

DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

  • Administrator danych i kontakt do niego: Podlaski Kurator Oświaty z siedzibą w Białymstoku, Rynek Kościuszki 9, adres e-mail: kuratorium@kuratorium.bialystok.pl
  • Kontakt do inspektora ochrony danych: Lesław  Szulżuk, tel. 748 48 05 e-mail: iod@kuratorium.bialystok.pl
  • Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej
  • Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe nie będą do nikogo przekazywane, (ewentualnie – inne organy i jednostki uprawnione do żądania danych osobowych).
  • Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska)
  • Uprawnienia:

– prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

– prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

– prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

– prawo do usunięcia danych osobowych;

– żądanie realizacji tych  spraw należy  przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;

– prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

  • Podstawa prawna przetwarzania danych:

– art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

– art. 221 Kodeksu pracy,  ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwum w zw.  z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

– art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

  • Informacje o wymogu podania danych:

Podane dane osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej ( m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.

INNE INFORMACJE:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej  6%.

Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Metody i techniki naboru:
1. weryfikacja formalna dokumentów
2. analiza merytoryczna aplikacji
3. sprawdzian wiedzy i umiejętności ( test, rozmowa kwalifikacyjna)
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty osób niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone.
Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie postępowania rekrutacyjnego.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. (85) 748-48-07.

Kandydatki/kandydaci muszą spełniać wszystkie wymagania niezbędne jak również złożyć wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia.

Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze ok. 3900 zł brutto.