Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych (WSPE) Ośrodka Rozwoju Edukacji (ORE) zaprasza wszystkich zainteresowanych do lektury publikacji dotyczących edukacji włączającej.
Seria publikacji dotyczących edukacji włączającej jest skierowana do dyrektorów szkół i przedszkoli, nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, a także innych osób związanych z działalnością oświatową. Broszury tworzą kompleksowe źródło aktualnej wiedzy na temat podstaw prawnych i sposobów realizowania inkluzji w edukacji, zwracając uwagę na konieczność współpracy placówek oświatowych z rodzicami uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) oraz poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Autorki wszechstronnie prezentują ideę edukacji włączającej, której wdrażanie powinno polegać m.in. na stwarzaniu warunków uczniom – także tym ze SPE – do wszechstronnego rozwoju oraz osiągania sukcesów w nauce. W każdym z zeszytów wskazano najważniejsze wytyczne, przykłady dobrych praktyk i literaturę, do której warto sięgnąć.
Edukacja włączająca – seria publikacji:
- Edukacja włączająca w szkole – szanse i wyzwania.
- Edukacja włączająca w aspekcie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
i kształcenia specjalnego. Z doświadczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej. - Edukacja włączająca w aspekcie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
i kształcenia specjalnego. Z doświadczeń szkoły. - Prawo oświatowe a edukacja włączająca.
- Współpraca z rodzicami, czyli jak rozmawiać o edukacji włączającej.
Więcej informacji na stronie internetowej Ośrodka Rozwoju Edukacji:
https://www.ore.edu.pl/2019/09/edukacja-wlaczajaca-seria-publikacji/