Uprzejmie informuję, że termin składania wniosków o nadanie tytułu honorowego profesora oświaty upływa z dniem 28 lutego.
Dokumenty składa:
– sam kandydat
– w stosunku do nauczyciela – dyrektor szkoły
– w stosunku do dyrektora szkoły – organ prowadzący.
Wnioski wraz z wymaganymi dokumentami należy przesyłać na adres Kuratorium Oświaty w Białymstoku: Rynek Kościuszki 9, 15-950 Białystok lub składać bezpośrednio w siedzibie Kuratorium.
Przez kandydata należy rozumieć nauczyciela dyplomowanego, zatrudnionego w publicznej lub niepublicznej szkole lub placówce oraz placówce doskonalenia nauczycieli (w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe), z siedzibą na obszarze województwa podlaskiego, który spełnia łącznie następujące warunki:
- posiada co najmniej dwudziestoletni okres pracy w zawodzie nauczyciela, w tym co najmniej dziesięcioletni okres pracy jako nauczyciel dyplomowany (art. 9i Karty Nauczyciela),
- ma znaczący i uznany dorobek zawodowy,
- złożył wniosek lub został zgłoszony do nadania tytułu honorowego profesora oświaty.