Szanowni Państwo,
zgodnie z umową zawartą w ramach realizacji rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” uprzejmie przypominamy, że do dnia 15 stycznia 2025 r. (data wpływu do urzędu) organy prowadzące, którym udzielono wsparcia finansowego, zobowiązane są do przekazania Podlaskiemu Kuratorowi Oświaty rozliczenia finansowego z realizacji programu i zwrotu niewykorzystanej dotacji celowej.
Jednocześnie przypominamy, że do dnia 31 marca 2025 r. organy prowadzące zobowiązane są złożyć zbiorcze sprawozdania z realizacji zadania (data wpływu do urzędu).
Rozliczenie wykorzystania dotacji oraz zestawienie poniesionych wydatków w ramach programu należy złożyć:
- osobiście w godz. 7.30 – 15.30 w siedzibie Kuratorium Oświaty
- lub korespondencyjnie – przesłać na adres:
Kuratorium Oświaty w Białymstoku
Rynek Kościuszki 9
15-950 Białystok
Jednocześnie informujemy, że do rozliczenia dotacji celowej mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1530), a w szczególności art. 169. Wymagane jest dołączenie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem, opisanych oraz podpisanych przez upoważnione osoby faktur, rachunków, innych dokumentów potwierdzających dokonanie płatności.
Plik ze wzorem rozliczenia środków otrzymanych w ramach dotacji w 2024 r. znajduje się w załączniku.
Wzory sprawozdań można pobrać ze strony Ministerstwa Edukacji Narodowej.